شما اینجا هستید
آموزش های وبمستر ها » ریدایرکت url از www به بدون www و بالعکس در htaccess

در آموزش ساده و نسبتا کوتاه امروز خواهیم آموخت که چگونه میتوان آدرس سایت را از www به آدرس بدون www و برعکس هدایت کرد. باور عموم بر این مبناست که اگر کاربران به بارگذاری یک نسخه ی خاص از سایت (نسخه دارای www یا نسخه فاقد www) اجبار شوند، این مسئله در سئوی سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت. در ادامه با ما همراه شوید.
برای پیاده سازی آنچه در این آموزش مد نظر ماست، از فایل .htaccess کمک خواهیم گرفت. بنابراین این آموزش محدود به کنترل پنل خاصی نیست و در کلیه ی هاست های لینوکسی که از فایل .htaccess بهره میگیرند، میتوانید به سادگی از این آموزش استفاده کنید. توجه داشته باشید که فایل.htaccess به علت داشتن نقطه در ابتدای نامش، یک فایل مخفی یا hidden به شمار میرود. بنابراین در برخی از کنترل پنل ها مانند cPanel جهت مشاهده این فایل، باید نمایش فایل های مخفی را در فایل منیجر خود فعال کنید. با اطلاع از موارد ذکر شده، حالا کافی است وارد فایل منیجر هاست خود شده و فایل .htaccess را جهت ویرایش باز کنید. توجه داشته باشید که ویرایش اشتباه این فایل میتواند منجر به بروز خطا در سایت شما شود، بنابراین پیش از اعمال هر نوع تغییر در این فایل، ابتدای یک نسخه ی پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، امکان بازگرذانی وجود داشته باشد. در ادامه بر اساس آنچه مد نظر شماست، یکی از دو روشی که در ادامه آمده است را انتخاب کرده و بر همان اساس فایل .htaccess خود را ویرایش کنید :
ریدایرکت سایت از آدرس دارای www به آدرس بدون www
اگر مایلید کلیه ی کاربران از آدرس بدون www سایت شما استفاده کنند، برای پیاده سازی این حالت کافی است کد زیر را در فایل اچ تی اکسس سایت خود قرار دهید :

#Force non-www:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.example\.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://example.com/$1 [L,R=301]

ریدایرکت سایت از آدرس بدون www به آدرس دارای www
جهت اجبار استفاده از www در آدرس کافی است از کد زیر استفاده کنید :

#Force www:
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.example.com/$1 [L,R=301,NC]

توجه داشته باشید که در هر دو حالت بالا باید آدرس example.com را با آدرس سایت خود جایگزین کنید و همچنین به این مسئله هم توجه داشته باشید که در صورتی که در فایل اچ تی اکسس شما قبلا دستور RewriteEngine on درج شده باشد، عملا نیازی به تکرار دوباره ی آن نخواهد بود.
در پایان ذخیره ی تغییرات فراموش نشود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان