شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » منطقه آزاد بانه به قطب تولیدی و صنعتی در غرب کشور تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار زردیس، علی رسولیان روز سه شنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران ۴۷ هزار و ۵۹۹ واحد صنعتی فعالیت دارند و این فرصت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک بین ایران و اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود: دو کشور ایران و عراق در این سالیان از لحاظ اقتصادی کمک‌های خوبی به همدیگر کرده اند و این مهم بر کسی پوشیده نیست.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های گسترده دشمن علیه مردم ایران، توانسته ایم سال گذشته در حوزه صنعت هشت درصد رشد داشته باشیم.

رسولیان اعلام کرد: واگذاری پنج هزار هکتار زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی و رشد ۱۰ درصدی پروانه‌های بهره برداری به معنای رشد سرمایه‌گذاری در ایران است.

وی افزود: هم اکنون عمق داخل‌سازی به شدت رشد کرده و واردات بسیاری از کالاها به صفر رسیده و در داخل تولید می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی ایران و عراق می‌توانیم مناطقی همچون بانه را به قطب تولیدی کشور تبدیل کنیم چرا که منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان صنایع کوچک است.

وی افزود: در این منطقه زمین مناسب و امکانات رفاهی وجود دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده ۵۰ میلیارد تومان دیگر پروژه در این منطقه ایجاد می‌شود و به سمت توسعه آن تا ۵۰ هکتار دیگر حرکت خواهیم کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان