شما اینجا هستید
سلامت » افزایش ۲ برابری آمار کرونایی ها در کرمان/ ۱۱۰۰ نفر بستری هستند

به گزارش خبرنگار زردیس، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر شنبه در جلسه استانی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان گفت: با اجرای سختگیرانه تر محدودیت‌های کرونایی می‌توانیم به مردم نشان دهیم که در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داریم.

رشیدی نژاد اظهار کرد: روزانه به طور متوسط ۳۳۰ بیمار در سطح استان بستری می‌شوند و در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ بیمار در استان به علت داشتن علائم بیماری کرونا بستری هستند که تست پی سی آر ۶۰ درصد آنها مثبت شده است و این تعداد در شهرستان‌های جنوبی و شرقی به شدت در حال افزایش است.

کرمان دومین استان از نظر شیوع کرونا

وی با اشاره به کاهش آمار فوتی‌ها نسبت به پیک قبلی گفت: در پیک قبلی ۲۰۰ فوتی در یک هفته ثبت شد ولی در هفته گذشته ۶۲ فوتی ثبت شده است که نشان می‌دهد شاهد کاهش نسبی آمار فوتی‌ها هستیم که به احتمال زیاد این کاهش به علت واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز نگرانی از افزایش دو برابری آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرد: افزایش آمارها نشان می‌دهد وارد وضعیت جدیدی از بحران و شیوع سریع کرونا شده ایم که الگوی آن همان ویروس کرونای دلتا معروف به ویروس کرونای هندی است.

رشیدی نژاد گفت: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶۳۸ بیمار، رفسنجان ۴۶، جیرفت ۲۱۵، بم ۱۱۰ و سیرجان ۱۳۸ بیمار کرونایی بستری داریم که بنا به اعلام وزارت بهداشت، کرمان دومین استان در شیوع و گرفتاری شدید با ویروس کرونا است.

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی جنوب و شرق کرمان در حال تکمیل است

وی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در جنوب و شرق استان کرمان در حال تکمیل است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۴۰ بیمار در آی سی یو بستری و ۴۵ بیمار تحت درمان با ونتیلاتور هستند که متأسفانه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد افراد تحت درمان با ونتیلاتور فوت می‌کنند.

رشیدی نژاد گفت: لازم می دانم که به همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرمان اعم از بیمارستان تأمین اجتماعی، ارتش و غیره از پذیرش عمل‌های غیرضروری خودداری کنند تا ظرفیت تخت‌ها برای بیماران کرونایی حفظ شود و وقت کادر درمان گرفته نشود تا آنها بر روی بیماران کرونایی تمرکز کنند.

وی همچنین درباره شایعه‌ای مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق میوه‌های وارداتی مخصوصاً انبه گفت: انتقال ویروس از طریق میوه ثابت نشده و ممکن است از سطوح و در حین بسته بندی و جابجایی صورت بگیرد که در صورت شستشو با آب و مایع ظرفشویی مسئله‌ای ندارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان