شما اینجا هستید
متفرقه » تداوم مشکلات مخابراتی در مهرستان/ مسئولان همچنان پاسخگو نیستند

خبرگزاری زردیس – گروه استان‌ها، مهران خاکی زائی؛ توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازهای هر جامعه و منطقه به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر و خصوصاً پس از شیوع ویروس منحوس کرونا به دلیل استفاده بیشتر از فناوری‌های نوین اهمیت بیشتری پیدا کرده است اما تداوم قطع تلفن خطوط ثابت و اینترنت در بخش «آشار» شهرستان مهرستان علاوه بر نارضایتی مردم موجب شده بسیاری از کارهای مردم به علت قطعی تلفن و اینترنت با مشکل مواجه شود.

سرقت تأسیسات مخابراتی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های مردم و مسئولین در استان سیستان و بلوچستان، به طوری که در برخی مناطق این استان به یک رویه پرتکرار و آزار دهنده تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

اما طی روزهای اخیر گزارش‌های مردمی در مهرستان حکایت از افزایش میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی دارد و اهالی مناطق مختلف شهر از سرقت کابل‌ها و به تبع آن قطع تلفن و اینترنت خود گلایه دارند.

در شرایط کنونی هم که به خاطر شیوع کرونا نیاز مردم به اینترنت بیشتر از قبل شده و بسیاری از اقشار از جمله دانشجویان آموزش‌های خود را در بستر فضای مجازی فرا می‌گیرند، این مسئله به یک معضل کاملاً جدی تبدیل شده است.

گفتنی است به موضوع مشکلات مخابراتی شهرستان مهرستان  پیش از این نیز در چندین گزارش در خبرگزاری زردیس اشاره شده است اما ظاهراً مجموعه مخابرات سیستان و بلوچستان به دلیل اینکه این منطقه برای آنها بازخورد خبری ندارد ترجیح داده‌اند فعلاً به آن توجهی نداشته باشند.

تداوم مشکلات مخابراتی در مهرستان/ مسئولان همچنان پاسخگو نیستند

تداوم قطعی خطوط ثابت و همراه در مهرستان

یکی از شهروندان مهرستانی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار زردیس، اظهار داشت: قطعی‌های مکرر خطوط ارتباطی تلفن همراه و اینترنت به یک معضل جدی در این شهرستان تبدیل شده و حکایت ضرب المثلی است که «من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود» پیدا کنید پرتغال فروش را است.

وی افزود: اگر خدایی نکرده در هنگام قطعی‌های خطوط ارتباطی تلفن همراه اگر بیمار اورژانسی باشد یا تصادفی رخ دهد چه کسی مسئول و پاسخگو است.

این شهروند مهرستانی ادامه داد: همچنین هنگام قطعی‌های تلفن همراه و اینترنت بسیاری از کسبه مجبور به تعطیلی صنف خود هستند و اگر هم پول نقد نداشته باشند، نمی‌توانند خرید کنند و این معضل همچنین ضربه محکمی به کسبه به خصوص میوه فروشان می‌زند.

وی بیان کرد، امیدواریم در عصر دیجیتال و تکنولوژی این مشکل باید در شهرستان مهرستان و شهر آشار هر چه سریتعر حل شود، تا خسارات جبران ناپذیری به کسبه و حوزه اجتماعی وارد نشود.

سرقت کابل‌های مخابراتی عامل قطعی‌های مکرر خطوط ارتباطی است

محمدرفیع دهواری فرماندار مهرستان در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار زردیس، اظهار داشت: قطع فیبر نوری از روز گذشته در محور مواصلاتی سیب و سوران و مهرستان اتفاق افتاده است.

وی افزود: ارتباط زمینی مهرستان ناشی از اتصال ۸ مفصل باقیمانده با استقرار دو اکیپ پیمانکار از شهرستان‌های سراوان و ایرانشهر آغاز شده و ظرف ۱۰ روز آینده مسیر ۴۲ کیلومتر زیر بار خواهد رفت و بخش اعظمی از مشکلات چند ماه اخیر برطرف خواهد شد.

فرماندار مهرستان ضمن پوزش از شهروندان مهرستانی گفت: قطعی‌های اخیر خارج از شهرستان اتفاق می‌افتد و از کنترل خارج است و برای برون رفت از بحران موجود تکمیل زیر ساخت‌های مخابرات و زمینی کردن فیبر در دو سال گذشته در دستور کار بوده و به زودی بهره برداری می‌شود.

در مجموع نکته مهم این است که بالاخره در این میان مردم مرزدار و غیور سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان مقصر نیستند و یکبار برای همیشه باید این موضوع از سوی مسئولان شرکت مخابرات به صورت اصولی و زیرساختی برطرف شود تا دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

لازم به ذکر است خبرنگار زردیس، چندین بار سعی کرد تا با مسئولان شرکت مخابرات استان سیستان و بلوچستان تماس بگیرد اما متاسفانه هیچکدام از مسئولان این شرکت پاسخگو نبودند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان