شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » لزوم استفاده از ظرفیت های نفت و گاز برای توسعه استان ایلام

به گزارش خبرنگار زردیس، محمد نوذری عصر روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، خواستار همراهی بانک‌ها در استمهال و پرداخت سرمایه در گردش برای طرح‌های تولیدی استان شد.

وی افزود: تسریع در صدور مجوزها، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق با شرایط آسان و تأمین تسهیلات مورد نیاز برای طرح‌های نیمه تمام استان و همچنین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله اقداماتی است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

نوذری با اشاره به اینکه کار عملیاتی و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، یعنی اینکه باید از هر روزنه‌ای برای حمایت از تولید استفاده کرد، گفت: استان ایلام استانی ثروتمند و ثروت آفرین است، نباید به بهانه مطالبه گری و محرومیت زدایی فرصت‌های سرمایه گذاری از استان گرفته شود.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های ویژه در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری، اربعین و منابع خدادادی نفت و گاز استان بهره برداری شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام از نظر جمعیت و وسعت کوچک است اما ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی برای توسعه و رونق تولید دارد، ابراز داشت: حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌تواند توسعه اقتصادی استان و معیشتی مردم را متحول کند.

وی گفت: کارهای بسیار بزرگی در ایلام به‌ویژه در حوزه نفت و گاز انجام گرفته و دولت بیش از هشت میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده که با احتساب ۴.۵ میلیارد دلار اخیر در سفر ریاست جمهوری این رقم قابل توجه خواهد بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان