شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » ارائه آموزش مجازی زبان فارسی به دانشجویان خارجی گروه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مجازی، دکتر امید سبزواری با اعلام این خبر افزود: دوره آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر فارسی زبان محصل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور با همکاری کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی مجازی انجام می شود.

وی افزود: برنامه ریزی برای تهیه دوره و تحقیق در مورد چگونگی انجام آن از دی ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در حال حاضر در مرحله تامین بودجه و تولید است و گروه هدف این دوره دانشجویان خارجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

سبزواری ادامه داد: این دوره به صورت دوره مقدماتی و در ۴ سطح (ترم) به صورت آنلاین و بر روی سامانه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مجازی ارائه خواهد شد.

وی گفت: اساتید این دوره همگی مدرس آموزش زبان فارسی هستند که تحصیلات تکمیلی این اساتید، آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (آزفا) است و از همکاران کالج بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مجازی افزود: این دوره مناسب دانشجویان خارجی غیر فارسی زبان است که می خواهند در دانشگاه های علوم پزشکی در ایران تحصیل کنند.

وی افزود: آنها می توانند قبل از شروع به تحصیل شان با زبان فارسی آشنا شوند، در سطح۳ و ۴ این دوره برای اهداف پزشکی آماده می شوند و به اصطلاحات پزشکی و اطلاعات مورد نیاز در بیمارستان جهت رفع نیازهایشان برای تحصیلشان دست خواهند یافت.

سبزواری در خصوص هزینه این کلاس ها برای افراد شرکت کننده گفت: هزینه این کلاس ها بستگی به کیفیت و تعداد محتوای تولید شده و تصمیم گیری های آینده خواهد بود.

وی گفت: دانشجویان غیر فارسی زبان پس از قبولی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در کلاس های آموزش زبان فارسی به صورت حضوری و همزمان با شروع سال تحصیلی شرکت می کردند اما ما این دوره را برای این گروه، به صورت آنلاین ارائه خواهیم داد و پیش بینی می شود نمونه اولیه محتوای کلاس ها برای زمستان ۱۴۰۰ آماده شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان