شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » هزینه در حوزه «پژوهش» سرمایه گذاری است

به گزارش خبرنگار زردیس، خسرو عزیزی ظهر روز یکشنبه در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاه لرستان که توانسته‌اند در جمع دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار بگیرند، افتخار دانشگاه هستند؛ اظهار داشت: این اساتید در راستای ارتقای کیفیت و رتبه دانشگاه مؤثر بوده‌اند، ان شاالله در هفته پژوهش و فناوری هم تجلیل مجددی از این اساتید شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم هزینه در حوزه «پژوهش» سرمایه گذاری است و نتیجه آن را هم به عینه می‌بینیم؛ تصریح کرد: شاید در قیاس با سال ۹۲ امروز شاهد رشد حدود ۴۵۰ درصدی رشد علمی هستیم؛ از نظر تولید علم و ارتقای فعالیت‌های کیفی و تولید مقالات متعدد پیشرفت امروز قابل قیاس با گذشته نیست؛ در این راستا تلاش‌های مجموعه خدمتگزاران دانشگاه و حوزه معاونت پژوهشی جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه در سال ۹۲ بودجه هزینه‌ای که به پژوهش تخصیص داده می‌شد ۳.۲۵ درصد بود، الان بودجه این حوزه به ۱۲.۵ درصد رسیده است و در عین حال مجموع بودجه دانشگاه هم سالانه رشد ۲۰ درصدی داشته است، گفت: ایده آل و استاندارد اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌های بین اللمللی و سطح یک کشور ۱۵ درصد است که باید رسیدن به این میزان برنامه ریزی شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: رتبه دانشگاه لرستان در پایگاه آی اس سی در سال ۹۶ به ۴۱ تا ۵۰ رسید و در سال ۹۸ در این رتبه بندی ۱۰ پله رشد داشتیم و امروز در جایگاه ۳۱ تا ۴۰ هستیم؛ به ویژه در حوزه مهندسی و فنی این ارتقا چشمگیر است و از دانشگاه صنعتی اصفهان و شهید چمران هم رتبه بهتری داشته‌ایم.

وی یادآور شد: این موفقیت‌ها ناشی از تلاش‌های همه همکاران به ویژه اساتید بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشارکت اساتید دانشگاه لرستان در حل مسائل و دغدغه‌های جامعه پرداخت و گفت: در بحث سیل شورای مشورتی با همکاری دانشگاه تهران در لرستان تشکیل شد و گزارشی که در خصوص سیل لرستان به هیئت دولت داده شد حاوی نکته نظرهای اساتید دانشگاه نیز بود.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه در وزارت علوم شبکه ای به نام شبکه ملی جامعه و دانشگاه تشکیل شده که دغدغه‌ها را بررسی کند، تصریح کرد: تا قبل از کرونا این شبکه جلسات متعدد داشت و چندین کارگروه آن تشکیل شد.

عزیزی ادامه داد: چالش اصلی عدم بهره گیری از علم دانشگاه در مدیریت امور را نوع نگاه مدیران نسبت به دانشگاه‌ها می‌بینیم، شاید گسستی وجود دارد در بین مدیران و بخش خصوصی و دانشگاه‌ها، در این راستا تلاش کردیم با شبکه شکل گرفته این گسست را کاهش دهیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان