شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » استفاده از ظرفیت خالی ۴۵ واحد تولیدی در تقویت تولید و صادرات

به گزارش خبرنگار زردیس، رامین صادقی عصر پنجشنبه در مراسم راه‌اندازی دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور در اردبیل اظهار کرد: با تولید محصولات متنوع در استان از ابتدای امسال تاکنون ۵۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را در استان اردبیل شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۱۰ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شده و هدف ما رسیدن این میزان به ۱۵۰ طرح تا پایان سال جاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت استفاده و بهره‌گیری از توان خالی واحدهای تولیدی را در بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم یادآور شد و گفت: در ۴۵ واحد صنعتی و تولیدی استان ظرفیت تولید ۱۰ تا ۸۰ درصد پیش‌بینی شده تا در سایه افزایش تولید در این واحدها امکان اشتغال برای ۵۰۰ نفر فراهم آید.

صادقی افزود: ما در استان اردبیل حمایت همه‌جانبه را از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام می‌دهیم به گونه‌ای که در استان تاکنون ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور از حمایت‌های همه‌جانبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استفاده کرده و بهره‌مند شده‌اند.

وی با قدردانی از حضور مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اردبیل و راه‌اندازی نمایندگی این صندوق در این استان خاطر نشان کرد: در این مجموعه از صنایع پیشرفته در حوزه‌های مختلف با اعطای تسهیلات مالی، صدور ضمانت‌نامه‌ها، خدمات کارشناسی و پوشش بیمه‌ای تخصصی حمایت شده و پرداخت یارانه سود تسهیلات نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: به تناسب فعالیت‌های صندوق در استان اردبیل نیز شرایط مطلوب برای حمایت از واحدهای فناور و نوآور استان مهیا شده تا بتوانند بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین استانداری اردبیل و این صندوق فعالیت‌ها به صورت گسترده ادامه پیدا کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان