شما اینجا هستید
بین الملل » ابوردینه: شکی نیست که اسرائیل یاسر عرفات را ترور کرد

به گزارش خبرگزاری زردیس، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که بدون هیچ شکی ترور «یاسر عرفات» رئیس پیشین این تشکیلات توسط اسرائیل انجام شده است.

«نبیل ابوردینه» در عین حال مدعی شد که «محمود عباس» رئیس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین هم به دلیل مخالفت با طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا موسوم به «معامله قرن» تهدید به ترور شده است.

وی گفت: تمام پیشنهادات وسوسه انگیز را برای دست کشیدن از قدس اشغالی رد کردیم. پس از موضع گیری ترامپ هیچ کشوری به دولت فلسطین کمک نکرده است.

ابوردینه افزود: اسرائیل با حمایت واشنگتن و کشورهای منطقه اموال ما را مصادره می کند چرا که ما آنها را به خانواده شهدا می پردازیم و هرکس که موضعی ملی اتخاذ کند در معرض محاصره و قتل و بدنام سازی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی تشکیلات خودگردان ادامه داد: تمام ملت های جهان در مواجهه با قویترین قدرت استعماری در جهان در کنار ما ایستاده اند. ما از روابط خود با ملت های عربی و منطقه ای افتخار می کنیم و قادریم با توطئه ها مقابله نماییم. به ما پیشنهادی مبنی بر قبول کشوری با مرزهای موقت بدون در نظر گرفتن قدس در ازای دریافت میلیاردها دلار ارائه شد اما نپذیرفتیم.

ابوردینه گفت: یکی از موانع و مشکلات موجود بین ما و واشنگتن موضوع اسرا، شهدا و حق و حقوق آنهاست. ما به دولت آمریکا ابلاغ کردیم که از اسرا و قدس هرگز دست نخواهیم کشید حتی اگر هیچ پولی برایمان باقی نماند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان