شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » میز ملی خرما در دشتستان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار زردیس، نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه در این نشست اظهار داشت: امروز روز مهمی در مجلس بود ولی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس وقت گذاشتند و به استان بوشهر سفر کردند.

ابراهیم رضایی با تقدیر از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان وزارت صمت و امور خارجه بیان کرد: تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری همایش، جشنواره و میز ملی خرما در استان بوشهر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حال و روز خرما خوب نیست و امسال به واسطه بی‌آبی کیفیت خرما هم خوب نیست و باید فکری به حال این موضوع شود.

رضایی بر لزوم باز شدن مسیر خرما توسط دولت تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی هم باید تقویت شود و قدرتمنند شود تا محصول باکیفیت تولید کرده و راهی بازارهای خارجی کند.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه و وزارت راه باید ملزم شود که مسیر صادرات خرمای کشور به روسیه را هموار کنند و لایحه‌ای در ارتباط با کریدور سبز ارائه کنند تا مسائل صادراتی کشور حل شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشاورزان و باغداران بی‌پناه هستند و مهمترین قشری که باید مورد حمایت قرار گیرد کشاورزان هستند.

وی مسئله آب را بسیار مهم دانست وتاکید کرد: اجرای طرح تحویل نخیلات کشاورزی دشتستان را متحول می‌کند و نیاز است که بودجه لازم به این حوزه اختصاص یابد.

رضایی با تاکید بر اینکه دشت‌ها و باغ‌های ارم و بوشکان تشنه بوده و نیازمند آب هستند، گفت: وزارت نیرو همکاری لازم را با کشاورزان ما ندارد و کشاورزان ما ناراضی هستند.

وی با تاکید بر حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان، افزود: الزام به ورود ارز ناشی از صارات خرما باید برداشته شود و مانع از سود صادرکنندگان نشویم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت خرید تضمینی خرما که امسال اعلام شد مطلوب کشاورزان نبود و باید قیمت‌گذاری مناسبی برای خرید تضمینی خرما انجام شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان