شما اینجا هستید
متفرقه » ضعف محیط‌زیست در ابلاغ طرح جامع مدیریت پسماند شهر خرم‌آباد

به گزارش خبرنگار زردیس، مجید دریکوند شامگاه دوشنبه در جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد با معاون عمرانی استانداری لرستان در سخنانی با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه‌های مختلف با مجموعه مدیریت شهری خرم آباد اظهار داشت: متأسفانه در این حوزه مشکلات فراوانی داریم و یکی از این دستگاه‌ها، میراث فرهنگی بوده که متأسفانه تعامل مطلوبی با مجموعه شهرداری خرم آباد ندارد و نمی‌دانیم چرا اینقدر در مقابل کارهای شهرداری سنگ اندازی می‌کند.

درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کرده است

وی با اشاره به اینکه، این امر با گفتگو حل نمی‌شود و بالاخره تحکمی باید در کار باشد عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای نیز یکی دیگر از دستگاه‌های بوده و اگر معاونت عمرانی پای کار نیامده بودند امروز رودخانه خرم آباد همان وضعیت گذشته را داشت و لایروبی در این رابطه صورت نمی‌گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به پیگیری‌های متعدد شورای اسلامی شهر خرم آباد در رابطه با موضوع لایروبی رودخانه خرم آباد و تکمیل دیواره‌های ساحلی از سوی شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد: دیواره ساحلی در خروجی شهر به سمت بروجرد، به شدت آسیب دیده و هر آن ممکن است که شاهد آسیب‌های جدی تر در این زمینه باشیم.

دریکوند در ادامه با اشاره به مشکلات جدی مجموعه مدیریت شهری خرم آباد با تأمین اجتماعی و بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری به این نهاد ادامه داد: در رابطه با هزینه‌های بیمه شهرداری منصفانه عمل نمی‌شود و این در حالیست که در ایام کرونا، شهرداری یکی از نهادهایی بود که بیشترین آسیب‌ها را متحمل شد.

وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری کاهش پیدا کرده است گفت: برخی از کوچه‌های منطقه «ماسور»، همچنان خاکی است، چون هنوز موضوع فاضلاب این کوچه‌ها از سوی شرکت آب و فاضلاب تعیین تکلیف نشده و هر چه ما داد می زنیم، تکلیف این امر مشخص نمی‌شود.

ضعف محیط زیست در ابلاغ طرح جامع مدیریت پسماند شهر خرم‌آباد

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به طرح جامع مدیریت پسماند شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: همچنان این طرح به نتیجه نرسیده و این ضعف نیز متوجه اداره کل حفاظت از محیط زیست است.

دریکوند با تاکید بر اینکه هیچ دیواری از دیوار شهرداری کوتاه‌تر نیست و هر اتفاقی رخ دهد، می‌گویند که شهرداری بوده است، افزود: مجموعه «بام خرم آباد» در اختیار منابع طبیعی است، بهره بردار و مدیر باغ وحش در این محل دامپزشکی بوده و ناظر آن هم محیط زیست بوده است، در فضای مجازی به دلیل مشکلات مربوط به این باغ وحش، یقه شهرداری و شورای شهر را پاره کردند!

وی با بیان اینکه من نماینده مردم هستم، هیچ تعارفی هم با هیچ مدیری ندارم و هر جایی هم لازم باشد تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این بوده که آن را به اطلاع مردم برسانیم گفت: مدیران کار خود را درست انجام نمی‌دهند و این در حالیست که این کم کاری را بر گردن شهرداری می‌اندازند.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با طرح این سوال که چرا طرح جامع مدیریت پسماند شهر خرم آباد به نتیجه نرسیده است؟ گفت: در سال‌های ۸۹ تا ۹۲، نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این موضوع گذشته شده و این در حالیست که هنوز این طرح تکمیل و به شهرداری ابلاغ نشده است.

طلب ۵۰۰ میلیاردی شهرداری از دستگاه‌ها

دریکوند با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری باید در کارگروه مدیریت پسماند و آلودگی هوا عضو باشد گفت: سهم شهرداری از اعتبارات سفر رئیس جمهور بسیار پایین است و این در حالیست که حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهر داریم، چرا نباید ما در اعتبارات سفر، سهیم باشیم؟

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به طلب ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از دستگاه‌های اجرایی گفت: ۴۷ میلیارد تومان از این مبلغ، تنها مربوط به یک دستگاه است.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به طرح جامع ترافیک شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: این طرح در مراحل انتهایی است و شهرداری به تنهایی این کار انجام داده و هیچکس در تدوین این طرح به شهرداری کمک نکرده است.

دریکوند با تاکید بر ضرورت تدوین سند چشم انداز توسعه شهر خرم آباد گفت: این امر می‌تواند کار جدیدی باشد، می‌طلبد که اعتباری از سوی معاونت عمرانی برای این امر اختصاص پیدا کند.

وی به مدیریت آب‌های سطحی در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد مشاور، بیش از هزار میلیارد تومان در این رابطه نیاز است، این را شهرداری نمی‌تواند تأمین کند، کل بودجه شهرداری ۳۵۰ میلیارد تومان است.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تاکید کرد: در این رابطه به کمک معاونت عمرانی استانداری نیاز داریم.

دریکوند با انتقاد از وضعیت مدیریت و روان سازی ترافیک در شهر خرم آباد گفت: «بام خرم آباد» خیلی بد مدیریت می‌شود، این منطقه یک جاذبه گردشگری در شهر خرم آباد محسوب می‌شود، راهی جز رونق و توسعه گردشگری نداریم، اگر می‌خواهیم تغییری ایجاد کنیم، باید ظرفیت‌های این حوزه به کار گرفته شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان