شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ۲۱۸۰ واحد مسکونی در استان بوشهر نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود

به گزارش خبرنگار زردیس، علیرضا مقدم عصر سه شنبه در نشست با دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر و مدیریت امور شعب بانک ملی استان ضمن قدردانی از همراهی بانک‌های عامل در اجرای پروژه‌های مهم مسکونی با بنیاد مسکن، گفت: انتظار می‌رود با توجه به تعهد دولت نسبت به تأمین مسکن مورد نیاز جامعه، بانک‌ها نیز در انعقاد قراردادها و پرداخت تسهیلات مسکن به مردم تسهیل‌گری کنند تا روند ساخت مسکن در این استان شتاب گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی در استان بوشهر با دریافت تسهیلات بانکی نوسازی و مقاوم سازی خواهند شد که در این زمینه تاکنون ۴۷ درصد نسبت به سهمیه در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان مقاوم سازی‌ها در سطح استان بوشهر ۵۸ درصد است، که باید تلاش کنیم با تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی از طریق همکاری بانک‌های عامل و پرداخت بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) ضمن تحول عظیم در بخش مسکن، وضعیت مقاوم سازی‌ها را نیز طی یک دوره چهار ساله به ۸۰ درصد افزایش دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در این نشست همچنین از دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان خواست اهمیت سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات در نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و رفع آسیب‌های اجتماعی برای بانک‌ها تبیین شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بوشهر و مدیریت امور شعب بانک ملی استان با اشاره به خدمات بنیاد مسکن در سطح روستاها گفت: اجرای طرح‌های هادی و پروژه‌های با کیفیت مسکونی از سوی بنیاد مسکن در سطح روستاهای استان بوشهر شرایط را برای زندگی در روستا بهتر کرده است.

داریوش زراعت گر با بیان اینکه بانک‌ها با تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات مسکن، مشکلات فراروی مردم در بخش ضمانت بانکی را نیز حل کنند، افزود: عزم بانک‌های استان جهت تحول در بخش مسکن به عنوان نیاز اصلی جامعه جدی است و در این مسئولیت مهم در کنار بنیاد مسکن نقش‌آفرینی خواهیم کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان