شما اینجا هستید
فرهنگ » شهدا سند حقانیت نظام اسلامی را امضا کردند

به گزارش خبرنگار زردیس، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ در اردبیل اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس الگوی پایداری و مقاومت ایرانیان را به جهان اثبات کرد و بعد از گذشت ۴ دهه از جنگ، هنوز هم سرمشق‌های دفاع مقدس برای نسل جوان ما مایه عبرت‌آموزی است.

وی جنگ و دفاع مقدس را دانشگاه انسان‌سازی برای تمام اعصار اعلام کرد و گفت: نسل جوان باید با پند گرفتن از آموزه‌های دفاع مقدس و با داشتن ابتکار در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند و نشان دهند هنوز هم روحیه ایثار، جهاد و مقاومت روزهای جنگ در جوانان ایرانی موج می‌زند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص تصریح کرد: عملیات کربلای ۴ و هشت سال دفاع مقدس هیچ‌گاه مظلومیت و شجاعت رزمندگان را فراموش نمی‌کند که به مثابه مرواریدهای اروند با دست‌های بسته جان خود را فدای استقلال و آزادی ایران کردند.

محمدی اصل الگو گرفتن جوانان از این شهدا را رمز اصلی جنگ اعلام کرد و افزود: جوانان و نوجوانان ما امروز با تأسی از شهدای غواص باید در جنگ نرم ایفای نقش کرده و با ابتکار خود برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

وی پاسداشت خون شهدا را وظیفه تک تک ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس سرشار از آموزه‌هایی است که کاربست آن در مقطع کنونی می‌تواند کشور را از گردنه‌های مختلف به سلامت عبور دهد.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بعد از گذشت ۴ دهه از جنگ تحمیلی، دشمنان انقلاب اسلامی به هر دری زده‌اند تا ملت ایران را از فرهنگ ایثار و شهادت دور نگه داشته و حتی علیه آن هجمه کنند اما محصول این رفتار آنها جز شکست و ناکامی نبوده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل مؤلفه‌های جنگ نرم دشمن را شکستن مبانی ارزشی در دید مردم و بی‌نتیجه نشان دادن دستاوردهای ۴۳ ساله انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: استکبار جهانی با حربه‌های مختلف تلاش می‌کند تا فرهنگ جهاد و شهادت، صبر و ایثار و سایر آموزه‌های دینی را در جامعه کم‌رنگ و کم اثر نشان دهد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان