شما اینجا هستید
جامعه » هر صحنه کشور که دچار ناامنی می شد شهید سلیمانی حضور پیدا میکرد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از دانشگاه تهران، ویژه‌ برنامه «سرو ماندگار» با شعار «عَلَم در امتداد قلم» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی در دانشگاه تهران برگزار شد. «سرو ماندگار» با شعار «عَلَم در امتداد قلم» همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همچنین اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی، در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

شهید سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی در حرکت و مسیر یکسان بودند

در این مراسم حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سردار حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران و جمعی از کارکنان، اساتید و دانشجویان حضور داشتند.

حجت‌الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: شهید سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی، سرداران علم و جهاد، در حرکت و مسیر یکسان بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن سازی تاکید دارند، شهید سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی در این سه حوزه الگو هستند. خودسازی در این دو بزرگوار به طوری اتفاق افتاده است که مَنیتی در آن‌ها وجود ندارد و هر دو تلاش بر جامعه‌پردازی دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه سخنرانی خود به فعالیت‌های شاخص آیت‌الله مصباح یزدی قبل و پس از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی ایشان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه روشنگری‌های ایشان در مناظرات مختلف نشان دهنده این است که چقدر مدافع مبانی و حریم دین بوده‌اند، افزود: شهید سلیمانی نیز همین مسیر را در دفاع از نظام، انقلاب اسلامی و ولایت طی کرده است.

وی در خصوص نقش شهید سلیمانی در برقراری امنیت در کشور در مواقع بحرانی گفت: هر صحنه‌ای از کشور که دچار ناامنی می‌شد، شهید قاسم سلیمانی حضور پیدا می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی به دنبال آن بود که تحکیم مبانی علمی کشور را مبتنی بر تمدن اسلامی رقم بزند از این رو بر ایجاد موسسات علمی و توسعه جریان‌های معرفتی در فضاهای دانشگاهی و … اهتمام ورزید، افزود: شهید سلیمانی نیز از لحاظ زیرساختی برای تحکیم مبانی کشور و آماده شدن برای ورود به تمدن نوین اسلامی تلاش کرده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان