شما اینجا هستید
جامعه » ۳۴ هزار و ۷۶۲ نفر جامعه ایثارگران خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار زردیس، حجت الاسلام محمد تقی عزیزی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: خلقت خداوند دارای هدفی بزرگ است که آن رسیدن به خداوند است و انسان‌ها در طول تاریخ همواره در حال آزمایش می‌باشند.

وی ادامه داد: افراد مؤمن و شجاع در حال مبارزه با افراد شیطان صفت می‌باشند و این راه همواره وجود داشته است و یکی از مسیرهای آن انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) است.

به گفته وی باید حماسه‌ها و رشادت‌های شهدا در طول بیش از چهل سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد را برای نسل جدید بازگو کنیم و خودمان هم باید راه شهدا را به خوبی ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگران خراسان جنوبی ۳۴ هزار و ۷۶۲ نفر است که از این تعداد سه هزار و۶۵۲ نفر والدین شهدا هستند که ۳۰.۲۸ درصد آنها در قید حیات هستند.

وی تصریح کرد: همچنین ۵۱۰ نفر همسران شهدا هستند که ۳۴۶ نفر آنها در قید حیات هستند و یک هزار و ۵۸ نفر هم فرزندان شهدا هستند که یک هزار و هشت نفر آنها زنده می‌باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار زردیس مبنی بر اینکه چرا روز هفت بهمن ماه که در آن زمان دو نفر در تظاهرات مردم بیرجند بر ضد رژیم شاه به شهادت رسیده‌اند، گرامی داشته نمی‌شود و این روز به نام روز بیرجند نام گذاری نمی‌شود؟ تصریح کرد: ۱۴ نفر در دوران مبارزات بر ضد رژیم شاه در استان به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد هفت نفر در بیرجند، پنج نفر در قاین و دو نفر در فردوس به شهادت رسیده‌اند و نام گذاری هفت بهمن که در این روز دو نفر در بیرجند به شهادت رسیدند به نام روز بیرجند پیشنهاد خوبی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم که در سال‌های آینده این روز به خوبی گرامی داشته شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان