شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ۴ پروژه محوری شیلات در سفر رئیس جمهور به مازندران اجرایی میشود

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار زردیس با اشاره به اجرای طرح‌های شیلاتی در استان با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات شیلاتی صادرات محور هستند، افزود: خوشبختانه بسته‌های متنوعی از محصولات شیلاتی در سبد صادرات قرار گرفته است.

وی ارزش طرح‌های شیلاتی اجرای شده در دهه فجر را بیش از ۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد و به جایگاه مهم و بالای استان در حوزه شیلاتی اشاره کرد و افزود: از نظر پرورش ماهیان گرم آبی در کشور رتبه‌های دوم تا سوم و ماهیان سردآبی رتبه چهارم کشور را داریم.

وی ادامه داد: تا پایان دی ماه میزان تولید ماهیان سردآبی ۲۵۶ درصد نسبت به سال قبل از نظر صادرات افزایش یافته است.

اسحاقی با اشاره به بسته بودن مرز عراق برای صادرات محصولات شیلاتی یادآور شد: در حال پیگیری آن هستیم تا دوباره مرز این کشور نسبت به واردات و صادرات محصولات شیلاتی بازگشایی شود زیرا حجم عظیم از صادرات محصولات شیلاتی به کشور عراق صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: همزمان با سفر آتی رئیس جمهور به استان چهار طرح محوری شیلاتی در دستور کار قرار می‌گیرد و بهسازی و پایان پروژه بندر صیادی بابلسر، اسکله پشتیبان قفس در پنج مختلف از جمله طرح‌ها است.

اسحاقی تولید بچه ماهیان قزل آلا را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: پرورش گونه میگو نیز از دیگر طرح‌هایی است که با حضور رئیس جمهور در استان اجرایی می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان