شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » تلاش برای پرداخت بدهی پیمانکاران مدیریت شهری مشهد

به گزارش خبرنگار زردیس، حسن موحدیان یکشنبه در بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران اظهار کرد: شورای ششم وارث بدهی‌هایی است که نقشی در آن‌ها نداشته است، البته وظیفه ما پاسخگویی به مطالبات پیمانکاران است ولی شرایط به‌وجود آمده برای شهرداری و بستانکاری پیمانکاران خواسته شورای ششم نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه پیمانکاران، همیشه شریک خوبی برای شهرداری بوده و مشارکت سازنده‌ای نیز داشته‌اند، گفت: امیدواریم در این دوران هم این عزیزان با شریک خود که شهرداری است، تعامل و همراهی داشته باشند؛ همه باید تلاش کنیم که هرچه زودتر مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم و باری از روی دوش این عزیزان برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مشکلات و مسائل پیمانکاران را می‌دانیم و از شهردار و معاونان وی می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر مسائل آنان را حل و فصل نمایند و شورا نیز حمایت لازم را خواهد داشت.

وی ضمن تبریک ولادت امام‌جواد (ع) و مولی‎‌الموحدین، امام‌علی (ع) و روز پدر، با تقدیر از حضور پرشور امت ولایی مشهد مقدس در راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا و الزامی بودن راهپیمایی به شکل خودرویی موجب شد که توفیق حضور برخی از مردم در این مراسم و آئین ملی سلب شود.

موحدیان اضافه کرد: بعضی از ما غبطه می‌خوریم که دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده‌ایم ولی باید توجه داشت که امروز هم فرصت خدمت به مردم برای ما فراهم آمده است؛ در همین سنگر هم می‌توان طی ۳ سال و نیم پیش روی شورای ششم، کارهای بزرگی انجام داد و کمک کنیم که شهروندان عزیز مشهدی زندگی آرام‌تر و بهتری داشته باشند.

تصویب کمک مدیریت شهری به ستاد نماز جمعه مشهد

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، مصوبه کمک مدیریت شهری به ستاد نماز جمعه مشهد اصلاح و تصویب شد، این رقم طبق مصوبه قبلی شورای شهر مشهد ماهی ۵۰ میلیون ریال بوده‌است.

همچنین طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود سالانه مبلغ مزبور را حداکثر تا ۱۰ درصد افزایش دهد و شهرداری مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی کند.

همچنین در مصوبه دیگری به شهرداری مشهد اجازه داده شد، نسبت به اعطای کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات به میزان سه برابر سقف معاملات جز، در سال ۱۴۰۰ اقدام کند و آثار مالی ناشی از اجرای مصوبه را در تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه‌های سنواتی لحاظ کند.

تصویب طرح بهره‌گیری از سرمایه نیروی انسانی شهرداری و ارائه دانش فنی، مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان در کشورهای جهان اسلام با هدف درآمد اقتصادی شهری بین‌المللی از دیگر مصوبات شورای شهر مشهد است.

طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است طی مدت ۲ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، با شناسایی تجارب و ظرفیت‌های فنی و تخصصی موجود در بدنه شهرداری، پیمانکاران، مشاوران و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با فعالیت‌های شهرداری، چگونگی بهره‌گیری از ظرفیت خدماتی شهرداری و شرکت‌های دانش بنیان و تسهیلگری در صدور دانش فنی و مهندسی، اجرایی، مشاوره و هوشمندسازی به سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان، به ویژه کشورهای جهان اسلام را با هدف ایجاد درآمد بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد شهری بین‌المللی برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

تصویب تعیین مدیرکل امور مالی به عنوان ذی‌حساب دوم شهرداری مشهد با قید ۲ فوریت و تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدا از دیگر مصوبات نشست علنی امروز شورای شهر مشهد بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان