شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار زردیس، جواد ساداتی‌نژاد ظهر پنجشنبه در شورای اداری شهرستان داورزن اظهار کرد: حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات هجدهمین سفر استانی دولت، برای توسعه کشاورزی خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، عدالت محوری و مردمی بودن است و با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از مردمی‌ترین بخش‌ها است توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی بیان کرد: یک سوم جمعیت کشور را جامعه کشاورزی و فعالان این بخش تشکیل می‌دهند، که با این نگاه، در این دولت اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی رخ می‌دهد.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: عمده این اعتبارات در بخش‌های مرمت قنوات، سامانه‌های آبیاری نوین، آب و خاک و آبخیزداری، احداث استخر و انتقال آب و کشت گیاهان دارویی هزینه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اقلیم استان خراسان رضوی و اهمیت منابع آبی بخش کشاورزی، با جذب این اعتبارات تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به بخش کشاورزی خراسان رضوی، ۶ هزار میلیارد ریال آن در حوزه قنوات، پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، سه هزار میلیارد ریال در حوزه آب و خاک و طرح‌های آبخیزداری و مابقی در سایر بخش‌های کشاورزی صرف می‌شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان داورزن از قطب‌های تولید گیاهان دارویی، به ویژه تولید فلفل قرمز در شرق کشور است که در این راستا احداث صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری در این زمینه اهمیت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی پیش از نشست شورای اداری شهرستان داورزن، از بخش‌های مختلف شرکت کشت و صنعت شهرستان جوین بازدید و اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های خودکفایی در بخش کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد با هدف تحقق برنامه‌های خودکفایی بخش کشاورزی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تسهیلات و حمایت‌های لازم به واحدهای کشاورزی ارائه می‌شود.

ساداتی‌نژاد افزود: شرکت کشت و صنعت جوین به لحاظ دانشی و دانش بنیانی رشد و پیشرفت خوبی داشته و یکی از واحدهای نمونه در این حوزه به شمار می‌رود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان