شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » تیم‌های بازدید از مدارس لرستان تشکیل شد/بررسی روند آموزش حضوری

به گزارش خبرنگار زردیس، در راستای بازگشایی مدارس در روز ۱۴ فروردین جلسه توجیهی و هماهنگی با حضور سرپرست آموزش و پرورش لرستان و معاونین آموزشی شهرستان‌ها و مناطق عصر امروز در سالن گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش لرستان برگزار شد.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان در این جلسه گفت: در آموزش و پرورش منطقه زاغه و همچنین ناحیه ۲ خرم آباد به عنوان معاون آموزش مشغول خدمت بوده ام و می دانم که معاونین آموزش مسئول کیفیت‌بخشی حوزه خود هستند؛ نکاتی که به نظر شما معاونین نیاز به ارتقا دارد را شناسایی و برنامه‌ریزی مطلوبی برای رشد آنها داشته باشید.

۱۴ فروردین بازگشایی با حضور حداکثری دانش آموزان داشته باشیم

رضا عزتی در ادامه، پذیرش مسئولیت را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر فردی مسئولیتی را پذیرفته است باید تا آخرین روز در انجام وظیفه تلاش کند.

وی بازگشایی مدارس و نحوه مطلوب بازگشایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی و حضوری بودن کلاس‌های درست است.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: در این راستا باید مدیران را در زمینه نحوه درست بازگشایی توجیه کرد تا در ۱۴ فروردین با حضور حداکثری دانش آموزان بازگشایی مطلوبی را داشته باشیم.

مدیران مدارس به صورت مطلوب اقناع شوند

نصرالله بازگیران معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه نظارت را حلقه تکمیلی فرایند برنامه ریزی برای آموزش حضوری عنوان کرد.

وی افزود: باید مدیران مدارس به صورت مطلوب اقناع شوند و در این راستا تیم‌هایی برای بازدید از مدارس توسط معاونین شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شده تا بتوان در روز ۱۴ فروردین بازگشایی مطلوبی را شاهد باشیم.

بازگیران با اشاره به ضعف برخی از دانش آموزان با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری گفت: سعی کنیم از همکارانی که می‌خواهند به صورت جهادی همکاری کنند استفاده کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: همچنین از ظرفیت تعطیلی پنج‌شنبه مدارس استفاده کرده تا بتوان عقب افتادگی تحصیلی را جبران کرد.

بازگیران افزود: باید گفتمان سازی مد نظر معاونین باشد و بدانیم تنها کسانی هستیم که می‌توانیم در حوزه کاری خود مشکلات را برطرف کنیم.

تدریس به صورت غیر حضوری مکمل آموزش خواهد بود

رقیه معتمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه گفت: در ۲۶ ماه گذشته کلاس حضوری نداشتیم و مشکلاتی برای دانش آموزان در زمینه افت تحصیلی به وجود آمده است و طبق نظرسنجی‌ها از میزان مد نظر پایین‌تر هستیم.

وی با اشاره به بسته تحولی گویا گفت: هدف این بسته ارتقای کیفیت آموزش برای جبران برخی عقب افتادگی‌های تحصیلی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های نظارتی و همچنین برنامه ریزی درست در ۱۴ فروردین بازگشایی مطلوبی از مدارس خواهیم داشت.

معتمدی با اشاره به الزامی بودن حضور همکاران در مدارس و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور و غیاب عوامل آموزشی و دانش آموزان، تاکید کرد که تدریس به صورت غیر حضوری مکمل آموزش خواهد بود.

گفت: از روز شنبه تا چهارشنبه کلاس‌ها حضوری خواهد بود و سعی در این است هیچ الزامی برای لباس فرم به دانش‌آموزان نداشته باشیم و با اطلاع رسانی درست سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس احیا شود.

وی مهمترین عنصر در زیست بوم جدید را مدیران مدارس دانست و افزود: باید آگاهی‌بخشی درستی به مدیران داده شود؛ همچنین باید توجه داشت که شمولیت بخشنامه‌ها برای همه مدارس در سطح استان بوده و مسئولیت حسن اجرای برنامه بر عهده مدیران و معاونین در ادارات است.

تیم‌های بازدید از سرویس‌های مدارس تشکیل شده است

در ادامه این جلسه محمد علیجانی؛ رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش لرستان با اشاره به جایگاه بازرسی و حوزه نظارتی گفت: بازرسی همواره نقش قاطعی داشته و برای حضوری بودن مدارس در ۱۴ فروردین تیم‌های بازدید و نظارتی از مدارس، ایاب و ذهاب و سرویس‌های سطح استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین مدیران با برگزاری برنامه‌های متنوع زمینه حضور دانش آموزان برای سال تحصیلی را فراهم کنند.

بنابراین گزارش، در پایان معاونین آموزشی مقطع ابتدایی و متوسطه نظرات و پیشنهادات خود را برای بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین سال جاری مطرح کردند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان