شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ۵۴۹ پرونده تخلفات صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری زردیس، ایرج مرندی در این زمینه اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۱، بیش از دوهزار مورد بازرسی از واحدهای خدماتی و صنفی مشمول در آذربایجان غربی انجام و ۵۴۹ پرونده تخلفات صنفی تشکیل شد.

وی ادامه داد: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی که نظارت برآنها برعهده این سازمان می‌باشد نزدیک به ۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای خدماتی و صنفی مشمول، بخصوص قنادان و آجیل فروشان انجام شده است.

مرندی گفت: بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۵۴۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال گردد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومت ارجاع داده شد.

وی افزود: از اواخر سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال همراه با کارشناسان اداره کل گردشگری استان در قالب گروه‌های مشترک از نحوه ارائه خدمات و قیمت ارائه خدمات هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مهمانسراها، رستوران‌های درون شهری و برون شهری بازرسی‌های لازم صورت گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تأکید کرد: با توجه به اینکه پایان تعطیلات نوروزی همزمان شد با ماه مبارک رمضان شد قیمت زولبیا و بامیه در ارومیه طی جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان صمت استان و رئیس اتحادیه قنادان، از قرار هر کیلو زولبیا و بامیه در قنادی‌های درجه یک ۶۴ هزار تومان و در قنادهای درجه دو ۶۰ هزار تومان مصوب و توسط اتحادیه به واحدهای مربوطه ابلاغ شد.

مرندی عنوان کرد: نظارت و بازرسی از واحدهای تولیدی و توزیع زولبیا و با میه و همچنین واحدهای صنفی ذیربط تا پایان ماه مبارک رمضان به صورت ویژه ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی مطابق قانون نظام صنفی با خاطیان رفتار خواهد شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان