شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » سهمیه ارزی برای تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری زردیس، روح الله مزینانی، با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت، افزود: ۱۱ هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم اما در مجموع حدود ۳۰ هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد.

وی گفت: حدود ۳۶۰ هزار IRC (کد وسیله پزشکی) تجهیزات پزشکی در سامانه رهگیری و اصالت سازمان غذا و دارو صادر شده است و ۱۲۰ هزار IRC، کد وسیله وارداتی فعال و ۶۰ هزار IRC برای تولیدات داخلی فعال است.

مزینانی افزود: در کشور یک هزار و ۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار تأمین کننده فعالیت دارند. همچنین حدود سه هزار شرکت فعال در زمینه توزیع، عرضه، خدمات پس از فروش، کنترل کیفی و مشاوره خدمات مهندسی در عرصه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات بی نظمی و تخلفاتی وجود دارد و باید با بازمهندسی فرآیندها در راستای شفافیت و رقابت سالم این موارد کنترل شود. و در سه ماهه اخیر حدود ۶۰ جلسه بازمهندسی تجهیزات پزشکی برگزار گردید است.

مزینانی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، مفهومی به نام سهمیه ارزی نخواهیم داشت و سیاست دهی تعدادی و ارزی برای تأمین اقلام مورد نیاز نظام سلامت کشور بر اساس توان تأمین کنندگان و با اولویت تولید داخل دانش بنیان، اقدام می‌گردد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان