شما اینجا هستید
متفرقه » گفتمان مبارزه با فساد در کشور اصلاح شود

به گزارش خبرنگار زردیس، داود گودرزی عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: از سال ۸۰ و با صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری عزم جدی بر مبارزه با فساد است که با تأکیدات معظم‌اله سعی بر این است تا بدون توجه به سر و صداها و دعواها مبارزه با فساد مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاران با دلسوزی وارد این حوزه شدند و عده‌ای نیز سعی می‌کنند به بهانه سرمایه‌گذاری منافع این کشور را به یغما ببرند، تصریح کرد: شیب تند مبارزه با فساد جلوی برخی رانت‌خواری‌ها را در این کشور گرفته و ما امیدواریم با همراهی رؤسای سه قوه و مسئولان دلسوز زمینه مبارزه بی‌امان با فساد در کشور شکل بگیرد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اصلاح دیدگاه برخی از مدیران، مسئولان و حتی معاونان رؤسای قوا را در حوزه مبارزه با فساد یادآور شد و گفت: ما در جنگ اقتصادی برای درون‌زا کردن اقتصاد راهی جز تولید نداریم و در کنار آن باید با قاچاق به عنوان مانع اصلی تولید مبارزه کرد چرا که اگر با فساد و قاچاق مبارزه نکنیم در پازل دشمن حرکت کردیم.

گودرزی به آثار و تبعات قاچاق در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… اشاره کرد و افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری باید افراد پاکدست در این حوزه مسئولیت را پذیرفته و مبارزه با فساد را به صورت عینی و عادلانه انجام دهند و دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه یاریگر و پشتیبان واقعی باشند.

وی آسیب‌شناسی در این حوزه و انجام مهندسی معکوس را در رسیدن به ریشه‌های فساد یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دور از تبعیض و استثناها، باید با عناصر فساد مبارزه کرده و به دور از تبلیغات و کارهای نمایشی در عمل گام‌های جدی را در این حوزه برداشت.

گودرزی با بیان اینکه به دنبال سیاه‌نمایی نیستیم بلکه مدیران دلسوز و توانمندی در کشور راه را بر فساد بسته‌اند و اجازه نمی‌دهند تا جریان گسترده فساد به شکل شبکه‌ای کشور را درگیر خود کند، اضافه کرد: ما باید مراقبت بیشتری را در حوزه قاچاق، زمین‌خواری و رانت‌خواری‌ها انجام دهیم تا در یک ساختار درست و به شکل یکپارچه و منسجم با زمینه‌های فساد برخورد شده و اقدامات اصلاحی به انجام برسد.

وی قوه مجریه و مقننه را در خط مقدم مبارزه با فساد معرفی کرد و ادامه داد: قوه قضائیه در آخر این خط است و قطعاً گام‌های عملی را دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بردارند.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در قرارگاه تلاش می‌کنیم تا در گام اول ادبیات و گفتمان مبارزه با فساد را در کشور بین مردم، مسئولان و نخبگان به درستی تبیین کنیم و در کنار آن شفاف‌سازی و رصد دقیق مسائل و موضوعات مورد توجه است.

وی ضرورت راه‌اندازی یک سامانه و سیستم یکپارچه را در مبارزه با فساد ضروری اعلام کرد و گفت: در قالب سامانه تجارت به راحتی می‌توان همه جابجایی کالاها و بارها را رصد کرد که در این زمینه امیدواریم هر چه سریع‌تر سامانه یکپارچه هوشمند در رصد کالاها و محصولات جابجا شده در مسیرهای مختلف از طریق وزارت راه، ناجا و اطلاعات مورد رصد قرار گرفته و جلوی حمل آنها در مبادی اولیه گرفته شود.

گودرزی افزود: ما در قرارگاه تلاش می‌کنیم تا به دور از ساده‌انگاری و اقدامات نمایشی، به صورت ریشه‌ای مسائل و موضوعات فساد را مورد رصد قرار داده و به دور از تعارض و منافع سعی کنیم با قانون‌گذاری درست و اصلاح فرآیندها به سمت بهبود شرایط در کشور حرکت کنیم.

وی توجه به کارهای فرهنگی و تشویق مردم را به ساده‌زیستی و کسب روزی حلال در این زمینه یادآور شد و تصریح کرد: جبهه منسجم، هوشمند و فراگیری را در این حوزه به صورت گسترده و مردمی نیاز داریم تا با فساد ریشه‌ای و شبکه‌ای در کشور برخوردی جدی انجام شود.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه باید به تقویت مبارزه رشد و شفاف با فساد کمک کنند تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور به راه‌اندازی دفاتر استانی قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: فساد تنها در مرکز کشور نیست بلکه فساد در همه استان‌ها می‌تواند بروز و ظهور پیدا کند که امیدواریم با نگاه واقع‌بینانه جلوی جریان گسترده فساد را متوقف و نسبت به ریشه‌کنی آن گام‌های جدی را برداریم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان