شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ثبت دستمزد نباید مانع افزایش حقوق طیف خاصی شود

به گزارش خبرنگار زردیس، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر عملکرد دستگاه‌ها در ثبت حقوق و مزایای کارکنان خود در سامانه حقوق و دستمزد و سامانه پاکنا اظهار داشت: چند سالی است که در بحث حقوق و دستمزد موضوعی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه کسانی که حقوق بالا دارند یا حقوق آنها افزایش پیدا نکند یا به میزان اندک افزایش یابد.

وی بیان کرد: این یک مبنای غلط در حوزه عدالت حقوق و دستمزد است و باید این رویه اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز بازنشستگان معترض هستند، اعتراض آنها از این جهت است که مبنای این حرف غلط است. اگر فردی در یک اداره برای مثال دو میلیون تومان و فرد دیگری ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، بر اساس قانون و یکسری شاخص هاست و باید به آن عمل شود. البته اگر دریافت حقوق بر اساس رانت باشد، آن بحث جداست و باید با آن برخورد شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پولی که به بازنشستگان داده می‌شود تکریم زحمتی است که آن فرد در دوران خدمت انجام داده و ما باید حقوق آنان را بر اساس عدالت و به طور کامل پرداخت کنیم.

زنگنه بیان کرد: تفسیرها و مبانی غلط در افزایش میزان حقوق و دستمزد باید اصلاح شود چرا که این تصمیمات غلط باعث شده بسیاری از افراد و نخبگان انگیزه خود را برای انجام کار از دست دهند.

وی بیان کرد: ثبت حقوق و دستمزد در سامانه‌ها خوب است اما نباید ثبت حقوق و دستمزد در سامانه باعث شود از افزایش حقوق طیف خاصی جلوگیری شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان