شما اینجا هستید
فرهنگ » تبدیل شدن استان فارس به کانون مراسم های میراثی

به گزارش خبرنگار زردیس، سید موید محسن نژاد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تقویم رویدادهای میراثی در فارس در حال تدوین است و این تقویم می‌تواند نقشه راه مؤثری برای فعالیت‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی با توسعه اجتماعی فعالیت‌های گردشگری و میراثی باشد.

وی ادامه داد: نقشه رویدادهای میراثی استان می‌تواند عاملی برای ایجاد نشاط اجتماعی باشد و در این راستا جشنواره اقوام ایرانی قرار روز ٢٢ تیرماه برگزار خواهد شد.

محسن نژاد تاکید کرد: در این جشنواره پرداخت به مراسم‌های آئینی، ایجاد ٩٠ غرفه با حضور ٩ استان مورد توجه بوده و این جشنواره در حدفاصل چهارراه ادبیات و حافظیه به مدت ١٠ روز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: استان‌های که در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند شامل فارس، خوزستان، لرستان، سیستان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گلستان نام برد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در پاسخ به سوال خبرنگار زردیس در خصوص میزان اثرگذاری این گونه جشنواره‌ها نیز عنوان کرد: ارزیابی و اثرگذاری اینگونه جشنواره‌ها در حال احصا شدن است در حالیکه می‌توان با حمایت از بخش خصوصی زمینه حضور توسعه فعالیت‌های گردشگری را فراهم نمود.

به گفته او اگر فعالیت‌های گردشگری به خوبی در جامعه برگزار شود شاهد به حرکت در آمدن چرخ اقتصاد گردشگری در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین ضریب اشغال تخت‌های هتل‌های استان را طی ایام اعیاد قربان و غدیر ۵۵ درصد عنوان کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان