شما اینجا هستید
بین الملل » بایدن در سفر به تل آویو نه دست می دهد و نه عکس شخصی میگیرد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از جروزالیم پست، کاخ سفید به دفتر «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر خود به تل آویو با هیچکس دست نخواهد داد و از دست دادن خودداری خواهد کرد.

گفته شده که این تصمیم تا حدی به دلیل افزایش موارد کووید -۱۹ در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی گرفته شده است.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با تائید دریافت چنین دستور العملی با انتشار بیانیه ای گفته است که «به دلیل برنامه ریزی فشرده، همه گیری کووید و هوای گرم، رئیس جمهور آمریکا با دعوت شدگان و مهمانان در مراسم ورود در فرودگاه تل آویو دست نمی‌دهد و فرصتی برای عکس‌های شخصی هم وجود نخواهد داشت.»

بایدن قرار است روز چهارشنبه وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شود و انتظار می‌رود در آنجا با همتای خود اسحاق هرتزوگ و همچنین لاپید و دیگر مقامات ارشد صهیونیستی دیدار کند.

در گزارش اخیر نیویورک تایمز درباره سفر بایدن به منطقه نیز گفته شده است که دستیاران بایدن بایستی تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از ابتلاء او به کووید -۱۹ انجام دهند و از همین رو نیز پروتکل‌های ویژه ای برای این سفر تعریف و تدارک دیده شده است.

در این ارتباط گفته شده است که همه دستیاران بایدن هفته‌ای یک بار آزمایش می‌شوند و در روز آزمایش کوید باید از مچ‌بندهای رنگی استفاده کنند و در صورت ملاقات حضوری با بایدن بایستی صبح قبل از جلسه آزمایش کوید انجام داده باشند و از ماسک N95 استفاده کنند.

بایدن علاوه بر سفر به فلسطین اشغالی قرار است از کرانه باختری و عربستان سعودی نیز دیدار کند.

روز دوشنبه، منابع صهیونیستی بیش از ۱۲ هزار مورد جدید ابتلاء به کووید -۱۹ را در سرزمین‌های اشغالی گزارش کردند و در آمریکا نیز این آمار بیش از ۵۸ هزار نفر مبتلای جدید بوده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان