شما اینجا هستید
بین الملل » کاخ سفید: آمریکا و آلمان به فشارها علیه روسیه ادامه خواهند داد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از تاس، رهبران آمریکا و آلمان پس از دیدار در کاخ سفید واشنگتن بر ادامه فشارها بر روسیه تاکید کردند.

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای که پس از گفتگوهای «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان منتشر شد، اعلام کرد که دو طرف آمادگی خود را برای ادامه سیاست تحریم‌ها علیه روسیه «تا زمانی که لازم باشد» اعلام کردند.

کاخ سفید همچنین گفت، بایدن و شولز «بر تلاش‌های جاری برای ارائه کمک‌های امنیتی، بشردوستانه، اقتصادی و سیاسی به اوکراین و اهمیت حفظ همبستگی جهانی با مردم اوکراین تاکید کردند.»

کاخ سفید افزود: دو طرف تعهد خود را برای تحمیل هزینه بر روسیه تا زمانی که لازم باشد مورد تاکید قرار دادند و رهبران دو کشور همچنین دیدگاه‌های خود را در مورد سایر مسائل جهانی به اشتراک گذاشتند.

تاکید آمریکا و آلمان بر ادامه حمایت از اوکراین در حالی بیان شده که همزمان «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دولت بایدن یک بسته نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری را برای اوکراین اختصاص داده است. بلینکن گفت که این بسته کمکی شامل مهمات برای خودروهای جنگی هیمراس، هویتزر و برادلی است.

بلینکن در این ارتباط گفت: «بر اساس تفویض اختیارات از سوی رئیس جمهور بایدن، من مجوز سی و سومین بسته کمکی آمریکا به اوکراین را صادر می‌کنم.»

پیش از اعلام این بسته کمکی، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه با «دیمیترو کوله با» همتای اوکراینی خود درباره نشست دیروزش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفتگو کرده بود. در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اوکراینی خود در خصوص رایزنی دیروزش با وزیر خارجه روسیه تبادل نظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با دیمیترو کوله با، بر حمایت همیشگی ایالات متحده از اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه، تاکید کرد!





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان