شما اینجا هستید
جامعه » حماسه‌های ۵ مرداد نشان از صدق حضور مردم اراک در دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار زردیس، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسب‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، اظهار داشت: ایام پنجم مرداد فرصتی مناسب برای تبیین نقش مردم اراک و روایت حماسه‌های پنجم مرداد است و تبیین حماسه‌های پنجم مرداد نشان دهنده صدق حضور مردم اراک در دفاع مقدس است که باید به خوبی تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: نامگذاری روز پنجم مرداد ماه به عنوان روز ایثار و مقاومت مردم اراک در دستور کار است و دعوتنامه‌ها و پیگیری‌هایی برای نامگذاری این روز در تقویم جمهوری اسلامی انجام شده است.

کریمی اضافه کرد: ۲۰۷ شهید والامقام اراک در روز پنجم مرداد ماه در سه عملیات رمضان، مرصاد و بمباران صنایع این شهرستان در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیده‌اند.

۲۰ هزار پیشکسوت و ایثارگر دوران دفاع مقدس در استان مرکزی امسال تقدیر می‌شوند

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد: هرساله یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در کشور تجلیل می‌شود که سهمیه استان امسال در این حوزه تجلیل از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: ۷۵ هزار نفر ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس در استان مرکزی وجود دارد که باید ظرف مدت چهار تا پنج سال از تمامی این افراد تجلیل شود.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس تنها مربوط به سی و یکم شهریور نیست، گفت: تجلیل از ایثارگران از ابتدای سال جاری آغاز و تا بیست و هشتم اسفند ماه ادامه دارد.

کریمی افزود: دستگاه‌های استان در حوزه تجلیل از ایثارگران اقداماتی را هرساله انجام می‌دهند که ضعف ثبت این اقدامات موجب شده آمار دقیقی از تجلیل پیشکسوتان در استان وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: آئین اصلی تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران دوران دفاع مقدس روز سی و یکم شهریور ماه به صورت برخط با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان