شما اینجا هستید
جامعه » پدافند غیرعامل در حوزه راه وشهرسازی ازوقوع مخاطرات جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری زردیس، مجید خیرآبادی نشست تخصصی مدیران بحران و پدافند غیر عامل دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، افزود: در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی در استانها انجام می شود ولی به صورت منسجم و یکپارچه به پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی گزارش داده نمی شود.

وی گفت: باید گزارش ها در این حوزه به صورت منسجم به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

خیرآبادی با بیان اینکه توجه به اصل آموزش در اولویت برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار بگیرد، افزود: شناسایی وضعیت کنونی امری مهم است و برگزاری مستمر و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل با حضور تمامی اعضا باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی به اهداف کلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب پذیری‌ها و تکمیل چرخه دفاعی کشور در حوزه راه، مسکن و شهرسازی، مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حیاتی امن در برابر تهدیدات از اهداف حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی است.

این مسوول، مصون سازی و دستیابی به زیرساخت‌های حساس و مهم با حداقل آسیب پذیری در برابر تهدیدات و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موضوعات پدافند غیرعامل در سطوح مختلف را از دیگر اهداف حوزه پدافند غیرعامل در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت :۲۰ مورد شرح وظایف برای ادارات کل راه و شهرسازی در کشور تدوین شده است که این وظایف باید عملیاتی و در کمیته استانی بررسی و گزارش داده شود.

به گفته، وی تشکیل به موقع و مرتب جلسات کمیته پدافند غیرعامل به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی در استان‌ها بسیار مهم است و این جلسات می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل و تصمیم گیری‌های این حوزه ثمر بخش باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان زنجان خیلی جدی به موضوع پدافند غیر عامل پرداختند.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی در استان زنجان به صورت خیلی مجدانه موضوع پدافند غیرعامل را پیگیری می کنند و این مهم نگرانی ما را کمتر می کند و این استان جزو استان‌های برتر در حوزه پدافند غیر عامل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان زنجان از موقعیت جغرافیایی استثنایی در سطح کشور برخودار است، گفت: این استان مرکز اتصال استانهای شمالغرب به تهران است و می طلبد به پدافند غیرعامل در شبکه راهی استان نگاه و توجه خاصی شود.

اصغر اسماعیلی افزود: خوشبختانه در استان زنجان در اجرای تمام پروژه های عمرانی به موضوع پدافند غیرعامل توجه می شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در بخش های مختلف کاری به عنوان یک ضرورت بسیار مهم مورد توجه است، گفت: همکاری و تعامل خوبی با پدافند غیرعامل استان در خصوص اجرای پروژه ها داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ جغرافیایی موقعیت خاصی دارد و با هشت استان ارتباط دارد، افزود: لزوم توجه به موضوع پدافندغیرعامل در این محورها بیشتر مشهود است و باید به آن به صورت ویژه توجه شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان