شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » تاثیر کانون‌های فرهنگی و تربیتی در تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار زردیس، مسعود سعادتی، عصر دوشنبه، سی‌ام بهمن ماه در آئین گرامیداشت سی و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی با بیان این مطلب، اظهار کرد: برگزاری و گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی، گامی برای یادآوری رسالت بزرگ دستگاه تعلیم و تربیت که همان تربیت تمام ساحتی است، به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تعدد مهارت‌ها و وجود هوش‌های چندگانه در بین انسان‌ها به ویژه کودکان، گفت: امر تربیت باید دربرگیرنده تمامی زمینه‌ها به ویژه ساحت‌های شش گانه مورد تاکید در برنامه ملی درسی باشد. آموزش رسمی، امکان پرداختن به همه ابعاد تربیتی دانش‌آموزان را ندارد؛ بنابراین آموزش غیررسمی و خارج از برنامه درسی بخش بسیار مهمی به شمار می‌آید.

این مقام مسئول با مورد تاکید قرار دادن نقش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: آموزش غیررسمی در قالب کانون‌های فرهنگی و تربیتی برای تحقق اهداف در این زمینه، ظرفیت بسیار بزرگی دارند.

سعادتی، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی را فرصتی برای بروز و نمایش استعدادهای شاخص در دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی، تکمیل کننده پازل تربیت چندبعدی هستند و این اهمیت پرداختن به کانون‌ها را دوچندان می‌کند. شور و شوق دانش‌آموزان در این نمایشگاه جانبی و کارهای متنوع به نمایش گذاشته شده در آن، نشانگر اهمیت کانون‌های فرهنگی و تربیتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی با محورهای فعالیت متعدد در استانمان، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در راستای ارزیابی کانون‌ها بسیار ارزشمند بوده و ما کانون فرهنگی و تربیتی به معنای واقعی کلمه می‌خواهیم که افزایش مهارت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده و برای آن، برنامه‌ریزی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همراه با سیاست وزارت آموزش و پرورش به تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی اردوگاه‌های دانش‌آموزی کمک خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خانی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این مراسم، اصل استمرار را یکی از باورهای دینی و تربیتی دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی بهترین زمینه استمرار فعالیت‌های تربیتی به شمار می‌آیند؛ اما ما موظف هستیم در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان وزارتخانه در راستای تقویت کانون‌ها بوده و ارزیابی‌ها و انتخاب بهترین‌ها و حمایت‌های محتوایی زیرساختی و مالی در دستور کار قرار دارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان