شما اینجا هستید
بین الملل » کشورهای مسلمان اقدام کافی برای جلوگیری از کشتار مردم غزه نکردند

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از راشاتودی، رییس جمهور ترکیه رویکرد کشورهای مسلمان در قبال بحران در غزه را مورد انتقاد قرار داد.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که کشورهای مسلمان اقدام کافی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی در غزه صورت ندادند.

رییس جمهور ترکیه در مراسمی در استانبول گفت: ما همه با هم شاهد بودیم که چگونه اعلامیه جهانی حقوق بشر در مورد حق زندگی کودکان فلسطینی، زنان و غیرنظامیان بی گناه به یک تکه کاغذ تبدیل شد.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که جنگ غزه نشان داد که جهان اسلام هنوز دارای کاستی های بسیار قابل توجهی است، به ویژه از نظر وحدت اقدام برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به تجاوز خود در غزه.

وزارت بهداشت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران اسراییلی طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ جنایت در نوار غزه انجام داده‌اند که در نتیجه این اقدامات ۸۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمار نهایی شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به عدد ۳۱۰۴۵ نفر رسیده و تعداد زخمی ها از عدد ۷۲۶۵۴ نفر فراتر رفته است.

این گزارش تاکید کرد که ۷۲ درصد از قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان