شما اینجا هستید
رسانه » ۱۲ شبکه رسانه ملی در آستانه HD سازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

رضا علیدادی – معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما در برنامه ۱۸/۳۰ زردیس گفت: شاهد ارتقای کیفی در تمام زنجیره تولید رسانه ملی در تاریخ ۹۹/۹/۹ خواهیم بود. در این تاریخ تحول اساسی در زیرساخت‌های رسانه ملی رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه در مقابل آیندگان مسئولیم، افزود: ما باید تصاویری تولید کنیم که آیندگان هم بتوانند از آن استفاده کنند.
معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما گفت: hd یعنی شفافیت تصویر؛ یعنی سه یا چهار برابر تصویر شفاف‌تر است.

رضا علیدادی با بیان اینکه کلیه چرخه‌ها از ماهواره تا گیرنده دچار تحول زیرساختی می‌شوند، گفت: کل چرخه از تولید تا انتشار به هم پیوسته است و به همین دلیل کلیه مراحل تولید دچار تحول می‌شوند.
معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما با بیان اینکه اولویت ما نهادینه سازی همه نیاز‌ها در داخل و تولید داخل است، گفت: این اتفاق مهم در رسانه ملی می‌تواند الگو باشد.
علیدادی افزود: شرکت‌های زیادی درباره تولید تجهیزات رسانه‌ای فعالیت می‌کنند حتی این شرکت‌ها می‌توانند تولیدات خود را به خارج هم صادر کنند.
وی با اشاره به اینکه در پروژه تحول زیرساختی ۱۲ شبکه hd می‌شود، افزود: همه این‌ها از پیچیدگی خاصی برخوردارند اگر مهندسین ما توان و دانش کافی نداشته باشند نمی‌توانند از عهده کار بر آیند و شروع این کار نشان می‌دهد که مهندسین ما دانش کافی دارند.
وی با یان اینکه از نظر زیر ساختی و محتوایی این قابلیت وجود دارد، افزود: توان و دانش ما در جهان در سطوح بالا محسوب می‌شود.
علیدادی افزود: ۱۲ شبکه ملی به صورت دیجیتال در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود. گیرنده‌ها باید استاندارد لازم را داشته باشند.

معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما گفت: در تغییرات جدید برخی شبکه‌ها که قبلاً دیجیتالی نبودند مثل ایران کالا و سه شبکه دیگر دیجیتالی می‌شوند. این در راستای عدالت رسانه‌ای است. زردیس هم به صورت hd در تمام مراکز استانی قابل دریافت خواهد بود.
علیدادی افزود: hd سازی برای سازمان هزینه دارد، اما طبق برنامه در تلاش هستیم تمام شبکه‌ها را دیجیتالی در اختیار مخاطب قرار دهیم.
وی گفت: مخاطبان رسانه ملی نباید نگران باشند دریافت غیر دیجیتالی (sd) در همه جا قابل دریافت است. اما تصاویر دیجیتالی از کیفیت خوبی برخوردار است.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان