شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » هیچ نقطه‌ای از چهارمحال و بختیاری بدون کلاس درس نیست

به گزارش گروه استان های زردیس از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سفر به منطقه دیناران شهرستان اردل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در پایه ابتدایی در استان ۹۹.۱۲ درصد است، گفت: این استان جزو شش استان برتر در پوشش تحصیلی پایه ابتدایی است.

او افزود: پوشش تحصیلی پایه ابتدایی در همه نقاط روستایی و دور افتاده وجود دارد و هیچ نقطه استان که سه دانش‌آموز زندگی می‌کنند بدون کلاس درس نیست.

 

قائدامینی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۴ مدرسه ابتدایی با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز، ۲۱۸ مدرسه با جمعیت زیر ۱۵ دانش‌آموز و ۷۵۹ کلاس درس چندپایه در مقطع ابتدایی در استان فعال است.

او با تاکید بر اینکه ۱۰۴ معلم در ۵۷ نقطه در مناطق آموزشی کوهرنگ، اردل، فلارد، میانکوه به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه به مدت ۶ ماه از سال در منطقه بیتوته می‌کنند ادامه داد: رفع مشکل بیتوته و اسکان، رفت و آمد این فرهنگیان باید رفع شود.

قائدامینی گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول فراگیری علم و دانش هستند که از این تعداد ۱۰۶ هزار دانش‌آموز در پایه ابتدایی و پیش دبستانی هستند.

او بر رفع مشکلات دانش‌آموزان و معلمان در مناطق محروم تاکید کرد و افزود: در سال تحصیلی جدید هشت هزار و ۱۵۲ نفر از دانش‌آموزان استان در شهرستان اردل در ۱۷۱ مدرسه و ۴۵۵ کلاس درس مشغول تحصیل هستند.

قائدامینی به جذب نیروی بومی برای این منطقه و اختصاص سهمیه در دانشگاه فرهنگیان اشاره و اضافه کرد: به منظور رفع مشکلات دانش‌آموزان در این منطقه به خصوص دانش‌آموزان نیازمند پوشاک، نوشت‌افزار، لوح آموزشی و وسایل کمک آموزشی تهیه و توزیع شده است.

او به فعال کردن یک مرکز یادگیری با همکاری نهضت سوادآموزی در این منطقه در روستای دهدلی اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات مدارس این منطقه از جمله سرویس بهداشتی، حصارکشی، تخریب و نوسازی و احداث مدرسه جدید نیاز به همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها و خیران دارد.

انتهای پیام/ف





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان