شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » ۹۰ درصد دانش‌آموزان اردبیل در مدارس ثبت‌نام کردند

احمد ناصری در گفت‌و گو با خبرنگار زردیس، اظهار کرد: در حالی آخرین ماه تابستان را سپری می‌کنیم که بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان در مقاطع ورودی به ویژه پایه اول، هفتم و دهم متوسطه ثبت‌نام کردند که در پایه دهم ثبت‌نام‌ها همچنان ادامه دارد.

وی برگزاری آزمون شهریورماه را برای دانش‌آموزان در فضای مجازی و شبکه شاد اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزانی که در مواد درسی در خردادماه نمره قبولی را کسب نکردند، فرصت حضور در آزمون داخلی شهریورماه را دارند که به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی و از طریق شبکه شاد این آزمون‌ها با همکاری دانش‌آموزان و تلاش معلمان انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در کنار انجام مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه‌های ورودی، سعی کردیم بدون حضور اولیا و دانش‌آموزان در سایر پایه‌ها مدیران مدارس را مؤظف به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در پایه‌های بالاتر کنیم تا از شیوع کرونا نیز جلوگیری شود.

ناصری در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی نیز افزود: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان استان با ثبت اطلاعات در سامانه کتب درسی اعلام آمادگی کردند که امیدواریم از ۱۵ شهریورماه توزیع کتب درسی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهریورماه امکان باز شدن سایت ثبت اطلاعات در سامانه کتب درسی به وجود می‌آید تا افرادی که از این قافله عقب مانده‌اند، بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ناصری در مورد آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی به شکل حضوری و یا تلفیقی از حضوری و غیرحضوری و یا شبکه شاد اضافه کرد: برای همه گزینه‌ها آمادگی کامل در استان وجود دارد و مدیران مدارس شرایط را برای حضور دانش‌آموزان یا تحصیل آنها به شکل غیرحضوری و یا تلفیقی فراهم کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: ما منتظر تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا هستیم تا با اعلام نظر قطعی شروع سال تحصیلی جدید را شاهد باشیم که معلمان و دانش‌آموزان با آمادگی کامل قطعاً سال تحصیلی پرنشاطی را خواهند داشت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم یک هفته مانده به مهرماه تصمیم نهایی در مورد بازگشایی مدارس به شکل حضوری، تلفیقی و یا غیرحضوری گرفته شود که ما نیز تابع تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا خواهیم بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان