شما اینجا هستید
متفرقه » وعده بهمن‌ماه برای فولادی شدن ازنا

به گزارش خبرنگار زردیس، فرهاد زیویار امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف پروژه‌های لرستان، جلسه‌ای با حضور معاون دادستان تهران، نماینده شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مالک کارخانه فولاد ازنا، سرمایه گذار جدید مجموعه و معاون بانک صنعت و معدن و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد.

وی گفت: نحوه واگذاری کارخانه فولاد ازنا به خریدار جدید، توان مالی، صلاحیت فنی و اجرایی و همچنین جدول زمانبندی راه اندازی کارخانه از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که پس از بررسی و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

استاندار لرستان اظهار داشت: این کارخانه هم اکنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از فن آوری روز برخوردار بوده و روند اجرایی کارخانه به علت مشکلات قضائی مالک آن در گذشته، متوقف مانده است.

زیویار افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد توافق بین خریدار و فروشنده با نظارت دادستانی تهران و کمک استانداری لرستان حاصل شده و تا ۲۰ دی ماه سال جاری قیمت کارشناسی کارخانه انجام شده و عملیات اجرایی آن توسط مالک تا بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شود.

وی در ادامه بیان داشت: به منظور اثر بخشی اقدامات و تصمیم سازی بهتر، نمایندگانی از هر سه قوه در این جلسه حضور داشتند و تاکنون برای اتمام و آغاز به کار این کارخانه پیگیری‌های فراوانی در استان و در سطح ملی از طریق روٌسای قوا صورت گرفته است.

استاندار لرستان تصریح کرد: در راستای راه اندازی کارخانه فولاد ازنا از تمام ظرفیت‌ها و راهکارها برای این مجموعه با اهمیت استفاده خواهد شد و همچون گذشته از هیچ کمک و مساعدتی دریغ نمی‌شود.

زیویار با اشاره به اینکه بسیار مهم است خریدار صلاحیت لازم برای تکمیل پروژه و آغاز بهره برداری از این مجموعه عظیم را داشته باشد، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط با هدف تسهیل در امورات به طور همزمان اقدامات لازم را برای انتقال سهام و راه اندازی این کارخانه مهم انجام دهند چرا که این پروژه یک سرمایه ملی و استانی است و نباید راکد بماند و هر چه سریع‌تر مقدمات فعال شدن و بهره برداری از آن فراهم شود.

بنا بر این گزارش، یکی از مطالبات مردم شهرستان ازنا فعال شدن کارخانه فولاد ازنا است که بیشتر از ۱۹ سال فقط وعده شنیده است، مجوز اولیه کارخانه فولاد ازنا سال ۸۱ صادر و فعالیت رسمی برای احداث این کارخانه از سال ۸۴ آغاز شد، این واحد صنعتی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان لرستان در این حوزه محسوب می‌شود قرار بوده با ظرفیت تولید سالانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورق در فاز اول و سالانه ۷۰۰ هزار تن فولاد در فاز دوم وارد چرخه فعالیت شود.

این پروژه صنعتی از آن جهت برای لرستان و لرستانی‌ها ارزشمند است که بهره‌برداری از آن می‌تواند به‌طور مستقیم هزار و ۵۰۰ شغل در یکی از بیکارترین استان‌های کشور ایجاد کند که این رقم مجزا از اشتغال غیرمستقیم این واحد صنعتی است.

از سوی دیگر مجتمع فولاد ازنا در صورت بهره‌برداری کامل می‌تواند از خروج سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و به این لحاظ نیز از مهم‌ترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان