شما اینجا هستید
سیر و سفر » افتتاح ۲۸ واحد بومگردی در مازندران/حریم قلعه مارکوه تعیین شد

به گزارش خبرنگار‬ مهر، ‬ مهدی‬ ایزدی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ظهر‬ چهارشنبه‬ در‬ حاشیاز افتتاح ۲۸ مجموعه بوم‌گردی در سراسر استان مازندران در دهه مبارک فجر خبر داد‬ و‬ گفت: ‬ یک هتل‌آپارتمان در بابلسر و یک مرکز آب‌درمانی در رامسر و ۲۸ اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر استان افتتاح می‌شود.

وی از یک هزار و ۲۸ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها خبر داد و افزود: با افتتاح این پروژه‌ها ۱۲۶ فرصت شغلی در منطقه ایجاد می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور به لیست تأسیسات گردشگری در تعطیلات نوروزی اضافه می‌شود، یادآور شد: این پروژه‌ها از جمله تأسیسات پرمخاطب و قابل‌توجه گردشگران به شمار می‌آید.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: مازندران پرترددترین استان به لحاظ ورود و خروج گردشگر شناخته شده است و تلاش بر این است با ایجاد جذابیت‌های متعدد مدت اقامت گردشگران به استان افزایش یابد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از تعیین حریم و تصویب ضوابط حفاظتی ۸ اثر تاریخی غیرمنقول استان مازندران خبر داد و گفت: در جلسه شورای حرایم کشور که در محل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد این ضوابط تاریخی تعیین و تصویب شد.

وی افزود: این آثار محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی قلعه مارکوه واقع در کتالم و آثار تاریخی چالوس شامل بانک سپه، بانک ملی، مدرسه پروین اعتصامی، هتل بنیاد پهلوی، پل فلزی، ساختمان آموزش‌وپرورش و ویلاهای جنگلبانی شهرستان چالوس را شامل می‌شود و ازاین‌پس هرگونه مداخله باید طبق ضوابط مربوط به میراث‌فرهنگی صورت گیرد.

ایزدی یادآور شد: منظور از حریم آثار محدوده‌ای است با ضوابط و مقررات قانونی برای حفظ اثر از راه پیوند آن با محیط پیرامون که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تعیین و ابلاغ می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان