شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » پیمانکاران بومی اردبیل در اجرای طرح‌های عمرانی مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار زردیس، علی اسلامی عصر چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای فنی استان در سال ۱۴۰۰ در استانداری اردبیل اظهار کرد: ۴ کارگروه به عنوان زیرمجموعه شورای فنی فعالیت می‌کنند تا بتوانند نظارت دقیقی را بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی داشته باشند.

وی فعالیت کارگروه پیمان و ضوابط فنی را یادآور شد و تصریح کرد: این کارگروه با تشکیل ۲۳ جلسه و ۹۶ مصوبه در سال‌جاری توانست وظایف خطیر خود را به انجام برساند.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: کارگروه نظارت با تشکیل ۴ جلسه و ۴۷ مصوبه توانسته تا از ۳۷ پروژه عمرانی و زیربنایی استان در بخش‌های مختلف بازدید کند.

اسلامی فعالیت کارگروه آموزش و ترویج ضوابط فنی و اجرایی را یادآور شد و افزود: این کارگروه با تشکیل ۲ جلسه و ۸ مصوبه موفق شده تا ۹ دوره آموزشی را برگزار کند تا از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در این حوزه استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۳۷۳ نفر دوره آموزشی برگزار کردیم که در مجموع ۲ هزار و ۵۳۲ نفر ساعت دوره آموزشی به همت معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار شده و ۶ دوره آموزشی نیز برای شرکت‌های پیمانکاری با مشارکت ۱۳۷ نفر و به ظرفیت ۸۲۲ نفر ساعت انجام شده است.

اسلامی برگزاری ۵ جلسه کارگروه مصالح و تجهیزات را با ۱۶ مصوبه یادآور شد و اضافه کرد: زیرمجموعه این کارگروه کمیته آسفالت، بتن و کنترل استاندارد بوده که در مجموع ۱۱ جلسه را این کمیته‌ها برگزار کردند.

وی مصوبات شورای فنی استان را لازم‌الاجرا دانست و بیان کرد: در هشتمین جلسه شورای فنی استان ۳۸ دستور جلسه مطرح شد تا ۱۵ مصوبه را شاهد باشیم تا در مجموع در سال‌جاری در شورای فنی استان ۱۲۶ مصوبه نهایی شود.

اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کلیه مصوبات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا زمینه اجرای آن فراهم آید که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حضور معاونت عمرانی ۵ جلسه در ۵ ماه اخیر برگزار شده و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده جلسات شورای فنی به صورت منظم در هر ماه برگزار شود.

وی تصریح کرد: سعی بر این است تا بخشی از جلسات در محل اجرای پروژه‌ها و در کنار بازدید اعضای شورای فنی به انجام برسد که انتظار می‌رود این حرکت به بهبود شرایط کیفی ساخت و سازها کمک کند.

اسلامی گفت: کارگروه‌های زیرمجموعه شورای فنی بازدیدهای متعددی را از پروژه‌های اجرایی عمرانی در سطح استان داشتند که گزارش این بازدیدها نیز به کمیته فنی ارائه شده است.

وی طرح موضوعات و مسائل متعدد در کمیته‌های بتن، کنترل استاندارد و آسفالت را با همکاری نظام مهندسی، استاندارد و راه و شهرسازی یادآور شد و افزود: برای شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره ۱۰ دوره آموزشی در سال آینده در نظر گرفته شده و در کنار آن سعی خواهیم کرد تا در هر ماه یک دوره آموزشی را برای دستگاه‌های اجرایی برگزار کنیم.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۱۰ شرکت پیمانکاری در استان با ۲ هزار و ۲۹۴ پایه فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: ۳۷ شرکت مهندسی مشاور نیز در سطح استان فعال هستند و ۵۰۰ پیمانکار حقیقی نیز فعالیت خود را در حوزه عمرانی انجام می‌دهند.

اسلامی اضافه کرد: برای ۴۱۳ شرکت پیمانکاری گواهینامه صادر شده و ۱۵ شرکت مهندسی مشاور و ۳۰ شرکت حقیقی نیز از این گواهی استفاده می‌کنند.

وی هزینه پرداخت شده برای هر پایه صدور گواهی را ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: این مبلغ به خزانه پرداخت می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان