شما اینجا هستید
ورزش » ورزشکاران کبدی کرمانشاه نیازمند حمایت مسئولان هستند

مختار صیدی در گفتگو با خبرنگار زردیس اظهار کرد: ورزش کبدی در ۲ بخش بانوان و آقایان در استان کرمانشاه در حال فعالیت است که از این ورزش تعداد ۶ نفر در اردوهای آمادگی تیم ملی مشغول تمرین هستند و پس از ایام تعطیلات نوروزی با بازگشت ۲ بازیکن دیگر که طی روزهای آینده به ترکیب اضافه می‌شوند و این تعداد به هشت نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به وضعیت مناسب بازیکنان کبدی کرمانشاه، افزود: در حال حاضر بازیکنان آمادگی و وضعیت مناسبی در اردوها از لحاظ جسمانی داشته و برنامه هیأت کبدی کرمانشاه با برگزاری اردوهای متعدد برای آمادگی مسابقات ۲۰۲۲ هانژو چین کسب ۷۰ درصدی سهمیه برای بازیکنان کرمانشاهی در ترکیب تیم ملی را مورد نظر دارد.

رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم هیأت کبدی دغدغه مالی بوده و بازیکنان نیازمند حمایت کافی از سمت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان هستند و معمولاً افرادی که به تیم ملی دعوت می‌شوند از سمت فدراسیون کبدی حمایت و پشتیبانی شده و طبق قوانین افراد دعوت شده به اردوی تیم ملی باید از سمت اداره ورزش و جوانان استان حمایت و تأمین شوند.

وی ادامه داد: رشته کبدی به دلیل پایین بودن شرکت کنندگان و درآمدزا نبودن رشته از لحاظ انگیزشی به حمایت‌های بیشتری از جانب اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه است.

رئیس هیأت کبدی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بازیکنان هیأت کبدی در سال ۲۰۱۸ با عنوان قهرمانی به استان بازگشت داشتن که مورد استقبال مسئولان در زمان ورود به استان قرار گرفتند اما گله‌مندی بازیکنان آنجاست که می‌گوید استقبال نمایشی مسئولان هنگام قهرمانی‌ها به درد ما نمی‌خورد و نیازمند توجه ویژه به نیازمندی‌های ورزشکاران هستیم.

صیدی تاکید کرد: آنچه که امروز ورزشکاران رشته کبدی از مسئولین استانی تقاضا دارند توجه و حمایت‌های قبل از مسابقات است تا برای قهرمانی و رتبه‌های برتر انرژی و روحیه قوی داشته باشند چرا که در صورت عدم توجه مسئولان باعث سرد شدن شدن و از دست دادن روحیه آنها شده و به تدریج باعث کنار کشیدن بازیکنان خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات مورد نیاز هیأت کبدی، اعلام کرد: هرسال میزانی اعتبار به هیأت کبدی تعلق می‌گیرد که تنها ۵۰ درصد نیازهای هیأت و بازیکنان را رفع می‌کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان