شما اینجا هستید
سیر و سفر » ۳۴ مرکز اقامتی در ارومیه آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش خبرنگار زردیس، محمدرضا طنابی عصر دوشنبه در بازدید فرماندار ارومیه از از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارومیه با بیان اینکه همچنین گشت‌های نظارتی از تأسیسات گردشگری ارومیه در ایام نوروز به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: بناهای تاریخی این شهرستان از جمله مسجد جامع و مقبره سه گنبد ارومیه پاکسازی شده و آماده استقبال از مسافران هستند.

وی ادامه داد: راه اندازی اتوبوس گردشگری همه روزه در دو نوبت صبح و عصر، برگزاری نوروزگاه، استقبال از مسافران نوروزی در راه آهن و فرودگاه و … از جمله برنامه‌های نوروزی هستند.

طنابی از برگزاری مراسم نوروزگاه ارومیه در روزهای پنج تا هفت فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مراسم نوروزگاه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر در مدرسه ۲۲ بهمن و مقبره سه‌گنبد ارومیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارومیه افزود: برای برگزاری این مراسم با مشارکت حوزه هنری استان برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی سنتی عاشیقی و سایر موسیقی‌های سنتی، نمایش‌های هنری، تکم‌گردانی و مسابقه در نظر گرفته شده است.

طنابی خاطرنشان کرد: با اجرای این مراسم سعی می‌شود فضای مفرح و شادی برای مسافران نوروزی و مردم استان فراهم شود و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت می‌شود.

فرماندار ارومیه نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری ارومیه اظهار کرد: با برنامه ریزی و همکاری دستگاه‌های مختلف باید برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان تلاش کرد.

غلامحسین عماری ادامه داد: با توجه به موقعیت مناسب ارومیه از نظر جغرافیایی، وجود مسیرهای ارتباطی با کشورهای خارجی و همچنین زیرساخت‌های شکل گرفته در حوزه گردشگری این شهرستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان است.

در این بازدید فرماندار ارومیه در جریان آخرین وضعیت آماده سازی مراکز تاریخی و گردشگری این شهرستان برای ایام نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفت.

فرماندار ارومیه همچنین از قسمت‌های مختلف اداره و کتابخانه تخصصی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارومیه بازدید کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان